Nyílt levél Vas Imre fideszes képviselőnek. Avagy: Nemzeti Szégyenkönyv

Nyílt Levél dr. Vas Imre, fideszes képviselő úr részére

Kedves Imre!

Három évvel ezelőtt ugyanabban a körzetben indultunk országgyűlési képviselőjelöltként. Volt is sok minden, amiben egyetértettünk, így jórészt a „Zelmúlt nyolc év” kritikájában is.

Te bejutottál, én harmadik lettem.

Eddig nem szóltam Neked külön, de most szólok.

Nem szóltam, amikor a szegények, közmunkások, kiskeresetűek és alsó-középosztály-beliek pénzét átpumpáltátok a jómódúak és az oligarchák zsebébe.

Nem szóltam, amikor elvettétek a magánnyugdíj-pénztári befizetéseket, s a pénz nagy részét elszórtátok.

Nem szóltam, amikor tíz- és százmilliárdokat vontatok ki az oktatásból, egészségügyből.

Nem szóltam, amikor tovább könnyítettétek a „kiemelt beruházások” környezetvédelmi engedélyeztetést, és tovább csökkentettétek az átláthatóságot.

Nem szóltam, amikor a munkavállalókat kiszolgáltatottá tevő Munka Törvénykönyvét megszavaztad.

Nem szóltam, amikor rendre Simicska, Nyerges és más Fidesz-közeliek nyerték a közbeszerzéseket, gyakran jóval a piaci ár fölött, és sorra Fidesz-közeli gazdák nyerték a földpályázatokat.

Nem szóltam, amikor olyan „nemzeti konzultációkat” folytattatok, amiknek már előre megvolt az eredménye.

Nem szóltam, amikor olyan választási rendszerre voksoltál, hogy akkor is a Fidesz győzhessen, ha a demokratikus ellenzékre szavaznak többen.

Nem szóltam, amikor néma maradtál a plágium-botrányba keveredett miniszterelnök-helyettes ügyében.

Nem szóltam, amikor rendre megszavaztad azokat a költségvetéseket, amelyekkel Magyarország a sereghajtók közé került Európában és Közép-Európában egyaránt.

Pedig nem ezt ígérted, nem ezt ígértétek! Emlékszem jól, miket ígértél három éve a pesterzsébetieknek, ferencvárosiaknak!

DE MOST SZÓLOK!

Ha hétfőn megszavazod a 4. Alaptörvény-módosítást, kitörölhetetlenül belekerülsz a Nemzeti Szégyenkönyvbe.

A legeslegkiszolgáltatottabbak – a hajléktalanok – üldözését Alaptörvénybe foglalni? Ne tedd!

Alkotmányosan röghöz kötni azokat a fiatalokat, akiknek nincs munkájuk, vagy -- gyakran épp miattatok -- nem keresnek annyit, hogy abból családot tudjanak alapítani? Ne tedd!

Családok százezreitől elvenni a család nevet? Ne tedd!

Az Alkotmánybíróság korábbi döntéseit semmissé tenni? Ne tedd!

Az alkotmányellenes alkotmánymódosítások (!) alkotmánybírósági vizsgálatát megtiltani? Ne tedd!

Alárendelni az egyházakat a politikának? Ne tedd!

Alkotmányba foglalni a Fidesz-közeli OBH-elnök bíróság-kijelölési jogát? Ne tedd!

Korlátozni a kampányt, s ezzel a választás szabadságát? Ne tedd! (Bár ehhez a változtatáshoz Te korábban beterjesztőként is a nevedet adtad! Miért?)

Korlátozni a véleményszabadságot? Ne tedd!

…Ezredszer is megszegni az ígéreteidet?

Ne tedd!

Kérlek, gyere ki a szavazásról, és hozz magaddal még tíz embert! Légy bátor, gondolj a jövőre!

Reménykedve üdvözöl:

(Erőss) Gábor

2010-ben LMP-s képviselőjelölt, jelenleg a Párbeszéd Magyarországért (PM) Társadalompolitikai Kabinetjének vezetője