szubjektív kampányértékelés

...idemásolom a Peszterzsébet újságban megjelent szövegemet. Szubjektív, személyes hangú kampányértékelő, a végén némi mozgósítással... 

 

Voltak pillanatok februárban, amikor csak ketten álltunk a Kosutin, a három és fél éves kisfiam és én. Osztogattuk a szórólapokat, kértük a kopogtatócédulákat. Volt mikor csak ketten kopogtattunk, a feleségem és én – ahol magasra ugrálva, vadul csaholtak a kutyák, és belül volt a csengő, ott én nyomtam meg. Volt ahol kávéval, volt ahol pálinkával fogadtak. Volt ahol mosollyal, másutt szitkokkal. És volt, amikor az összes erzsébeti aktivistát, más LMP-s barátaimat, sőt rokonokat mozgósítva – egy-egy hétvégén – voltunk 15-en is. Persze akkor kezdtük a gyűjtést, amikor a nagy pártok már be is fejezték. Így a legtöbb helyen az volt a válasz: „már elintéztük”; vagyis: már odaadták másnak. De nagyon sokan hozzátették azt is: „ha tudtuk volna, hogy maguk is jönnek: maguknak adjuk”, vagy: „eddig nem is hallottunk önökről, de szimpatikusak”. Ez tartotta bennem a lelket. Így engem nem is lepett meg, hogy végül három és félszer annyi szavazatot kaptam, mint ahány kopogtatócédulát gyűjtöttünk, s harmadik helyen végezve bejutottam a második fordulóba (sőt: volt olyan erzsébeti körzet, ahol második lettem). Az erzsébetiek fogékonyak voltak üzeneteinkre. Megértették, hogy a „fenntartható fejlődés” egészséges környezetet jelent, a légszennyezés és zaj csökkentését, a szociális igazságosság pedig a korrupció megfékezését és jól működő közszolgáltatásokat: közösségi közlekedést, iskolát, orvosi ellátást. Végül, de nem utolsó sorban: fogékonyak voltak a demokratikus részvétel gondolatára. Ám nincs részvétel résztvevők nélkül. Az országgyűlési választásnak vége, de közeleg az önkormányzati. Azt mondtuk: lehet más Pesterzsébet!  Önök pedig azt válaszolták: igen, lehet.

A pesterzsébeti választópolgárok 12,36 százaléka bizalmat szavazott nekem és a Lehet Más a Politika dél-pesti csapatának. S mi nem csak az országos ügyeket, de helyi dolgainkat is másképp szeretnénk intézni: átláthatóbbá tenni a közpénzek elköltését, jobban megbecsülni a közjavakat.

Közös sikerünk, hogy 16 fős parlamenti frakciója lesz annak a demokratikus politikai erőnek, amely tükröt tart a magyar újkapitalizmusnak. Ősszel töltsük meg tartalommal az önkormányzati rendszert, állítsuk helyre a részvételi demokrácia iránti bizalmat! Most már sokan vagyunk. Csináljuk együtt!

 

Megjelenés: Pesterzsébet,  XXXI. évf., 5. szám, 2010. május 11., 4. o.