"Azt nem mondhattam, hogy nem adom". Hősök kerestetnek!

"Miért vagy így megijedve? - kérdezte Merényi... Hiszen nincs rá okod, ugye?
- Mit akartok? - kérdeztem végre nehézkesen.
Merényi felnevetett. Nem szólt, nézett tovább, hidegen. ... Tedd le ide - mondta. A könyveidet. Intett a fejével. A holmim felé, amit a hónom alatt tartottam.
- Minek?
- Ha lennél szíves - mondta Merényi.
- Minek?
- Ide.
- Minek?
Merényi elhallgatott. A többiek is vártak. Abbahagytam ezt a "minek"-ezést, ez nem volt jó.
Mást pedig nem tudtam mondani. Azt nem mondhattam, hogy nem adom.
...Ketten a hátam mögött álltak, azokat nem figyelhettem. Vigyáztam én is minden mozdulatomra. Persze most már késő volt.
...Féltem, de ez sem volt fontos. Szóval leszámolnak velem, végérvényesen...
Mintha közelebb léptek volna, a gyűrű szorosabb lett, hirtelen, a Varjú szeme megcsillant..."
 
    (Ottlik Géza: Iskola a határon)
 

Magánnyugdíj-pénztári befizetések.

Röghöz kötés.

Trafikok.

Nemzeti Pedagógus Kar.

Magánlakások. Mert "kell", és kész.

...És most már a patikák is.

S a legeslegújabb: a takarékszövetkezetek.

Meg még sok-sok minden: a MOL-tól az iskolákig, a babakötvénytől a kórházig. És nincs megállás...

Lassan minden és mindenki az övék.

everything_here_is_mine_mug.jpg(a kép forrása)            

Ottlik kadétiskolájában egyetlen sértett, vakmerő fiú számol le végül Merényi bűnbandájával. Egy szekszárdi képviselő már megszólalt, leleplezte a trafikmutyit.

...További hősök kerestetnek a pártállam lebontásához!

u.i.: MOST ÉPPEN A SÁNDOR-PALOTA ELŐTTI DEMONSTRÁCIÓN!